Κυριακή 21 Μαΐου 2017

ΣΥΜΒΙΒΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΗ


Τοῦ  Μοναχοῦ Μακαρίου Κουτλουμουσιανοῦ

     Επειδή πολύς ο λόγος στις ημέρες μας περί φωτισμένων γερόντων και όχι μόνο, οι οποίοι  “φωτισμένοι” γέροντες διδάσκουν κάποιες αντιπατερικές και ανορθόδοξες διδασκαλίες του μυαλού τους  εις βάρος των Ορθόδοξων ψυχών, οφείλουμε συν Θεώ να κάνουμε ορισμένες διευκρινήσεις.

Σύμφωνα με την διδασκαλία των Αγίων Πατέρων μας φωτισμένος δεν είναι αυτός που γνωρίζει πολλά γράμματα ούτε βέβαια αυτός που έχει πολλές γνώσεις Πατερικών κειμένων και διδαγμάτων, αλλά είναι αυτός που σε στιγμή που δεν περίμενε έχοντας για ανάξιο και αμαρτωλό τον εαυτό του  φανερώθηκε και εγκαταστάθηκε η βαπτισματική του Χάρη-Φως στην ψυχή και στο σώμα του.

Τρία χαρίσματα λέγουν οι Θεοφόροι Πατέρες μας, δίνει αμέσως η Θεία Χάρη όταν φανερωθεί και κατοικήσει μόνιμα στον άνθρωπο.

Του δίνει το χάρισμα της αδιαλείπτου ευχής, της διακρίσεως και της διοράσεως, το χάρισμα της διοράσεως βαθμηδόν γίνεται στον άνθρωπο προόραση και προφητεία.

Δια της  αδιαλείπτου ευχής έχοντας νύχτα και μέρα την συνεχή μνήμη Θεού ο Χριστιανός γίνεται ζωντανός Ναός του Αγίου Πνεύματος.
Δια της διακρίσεως μπορεί και ξεχωρίζει αλάνθαστα την Ενέργεια της Χάρης απο την ενέργεια των δαιμόνων, διότι έχοντας εμπειρικά και μόνιμα την Χάρη Του Αγίου Πνεύματος στην ψυχή και στο σώμα του αντιλαμβάνεται και αποδιώχνει κάθε ξένη και ενάντια ενέργεια.
Τουτέστιν μπορεί να μας συμβουλέψει απλανώς και να μας γλιτώσει απο πειρασμούς.
Και τέλος δια της διοράσεως μπορεί και βλέπει την ψυχή του άλλου, αισθάνεται την σκέψη και την θέληση του αδελφού ανεξαρτήτως γεωγραφικής αποστάσεως, πιάνοντας και λογισμούς.

Πώς μπορούμε να αναγνωρίσουμε ένα Φωτισμένο γέροντα χωρίς να πλανηθούμε και έτσι να δεχτούμε αντί για τσομπάνο λύκο;
Ο Φωτισμένος είναι ένας απλός άνθρωπος ο οποίος κρύβει τον εαυτό του φοβούμενος μη χάσει τον θησαυρό που του χάρισε ο Χριστός, δεν έχει κάποιο φωτοστέφανο στο κεφάλι του για να μπορούμε να τον ξεχωρίσουμε, ούτε βαδίζει πάνω στις θάλασσες, ούτε μετακινεί βουνά, ούτε ανασταίνει νεκρούς και βεβαίως αν τον ρωτήσουμε είσαι φωτισμένος, έχεις την αδιάλειπτο προσευχή, φυσικά δεν θα μας απαντήσει διότι τρέμει τον λόγο των Θεοφόρων Πατέρων που λέγει, "αν θελεις να χάσεις κάτι πες το και το έχασες".

Υπάρχουν ομως τρία χαρακτηριστικά σημεία που μπορούμε συν Θεώ να τους αναγνωρίσουμε.
Το πρώτο είναι οτι δεν αμφισβητούν τούς λόγους των Φωτισμένων πού προηγήθηκαν απο αυτούς εως των ελαχίστων λεπτομερειών.
Το δεύτερο είναι οτι, όσο και να συζητάμε μαζί τους δεν κατακρίνουν, δεν κατηγορούν τους αδελφούς και τους αδελφούς εχθρούς για τα πράγματα και την δόξα του κοσμού τούτου, αλλά αντιθέτως συγχωρούν και δικαιολογούν εκτός αν πρόκειται για θέματα Πίστεως οπου δεν υφίσταται κατάκριση.
Και τέλος το τρίτο ειναι ο λόγος τους.
Έχοντας δια της αδιαλείπου ευχής μια συνεχή πληροφορία του Θεού στην καρδιά τους, όταν μας μιλούν, τα λόγια τους συνοδευόμενα από την Χάρη Του Χριστού δεν μπαίνουν στο μυαλό μας,
αλλά στην καρδιά μας.
Πείθουν την καρδιά μας να πιστέψει και χωρίς να θέλει.

Εμείς βέβαια δεν είμαστε Άγιοι, αμαρτωλοί ειμαστε, οι Άγιοι ειναι απο την άλλη μεριά, αν ομως  συν Θεώ κάνουμε με λόγο και με έργο αυτά που μας λέγουν οι Άγιοι που προηγήθηκαν απο εμάς θα λάβουμε και εμείς πλουσίως και αμέτρως αυτό που έλαβαν και Εκείνοι.


Χριστός Ανέστη

Μοναχός Μακάριος Κουτλουμουσιανος

4 σχόλια:

  1. Αληθώς Ανέστη πάτερ Μακάριε αλλά επιτρέψατέ μου, ανωνύμως βέβαια διότι "φοβερόν το εμπεσείν εις στόματα των γεροντοπλήκτων" τινάς των οποίων κι εσείς επαναφέρετε εις την τάξιν, να φρονώ ότι όταν κάποιος ταυτίζεται με την θεόπνευστη Αγία Γραφή είναι θεοφώτιστος, όπου διαφωνεί είναι σκοτισμένος και ουδείς έχει δικαίωμα να διδάσκει ως ζήτημα Πίστεως κάτι που δεν αναφέρεται στην Αγία Γραφή. Δεν θα παρατήσουμε τον λόγο του Θεού για να ακούμε λόγους ανθρώπων. Αφήνω επίσης την δήθεν προορατικότητα και την δήθεν μή πλάνη (αλάθητον) σε όσους γεροντάδες νομίζουν ότι είναι προορατικοί και απλανείς. Ας κρατούν τον "φωτισμό" για τους εαυτούς των. Επειδή υπάρχουν πνεύματα και πνεύματα, κι επειδή δεν είναι εύκολο να διακρίνουμε από που προέρχονται, καλύτερα να μην αποδεχόμαστε άκριτα το "αλάθητον" οιουδήποτε γέροντος ή στάρετς που θεωρεί ο ίδιος ή νομίζουν οι οπαδοί του ότι είναι προορατικός, διορατικός και φωτισμένος. Οι μεγάλοι Διδάσκαλοι και Πατέρες της Εκκλησίας, Βασίλειος, Χρυσόστομος, Γρηγόριος, Φώτιος, Αθανάσιος, έτριψαν κι έλιωσαν στα καθίσματα της μελέτης των Γραφών πολλά ρούχα ώστε να ερμηνεύσουν και να διδάξουν την Αγία Γραφή και όχι δικές τους διδασκαλίες! Και μόνον οι μελετημένοι στα θεία Γράμματα υπήρξαν Διδάσκαλοι και Πατέρες της Εκκλησίας. Άλλο άγιος, άλλο Διδάσκαλος και Πατέρας. Η εποχή των αγραμμάτων ψαράδων, των Αποκαλύψεων, των γλωσσολαλιών, των προφητειών και θαυμάτων από τους αποστόλους Ιωάννη και Παύλο και όλους τους Αποστόλους στην Πεντηκοστή, και στους Χριστιανούς των πρώτων ετών, παρήλθε μετά τα χρόνια της πρώτης Εκκλησίας, ώστε ο ιερός Χρυσόστομος ενημερώνει τους πιστούς, της εποχής του ώς σήμερα, ότι δεν γίνονται πλέον στην εποχή του (ούτε στην εποχή μας) τέτοιες αποκαλύψεις εκ του Αγίου Πνεύματος διότι δεν χρειάζονται πια αφού η Εκκλησία εδραιώθηκε. Ούτε ο άπιστος χρειάζεται δημόσια θαύματα για να πιστέψει, ούτε ο πιστός μπορεί να αποδείξει στους απίστους τα προσωπικά θαύματα που του κάνει ο θεός. Οι τρεις Ιεράρχες είναι προστάτες των γραμμάτων και όχι της απαιδευσίας και αγραμματοσύνης. Αυτά γενικώς.

    http://www.youtube.com/watch?v=FF1sAMUGh18

    Ο μακαρίτης Νικόλαος Σωτηρόπουλος, βάζει κάπως τα πράγματα στη θέσι τους.

    Παρά τα όσα λέγει ο Σωτηρόπουλος προσωπικά θεωρώ, κι είναι πεποίθησίς μου ότι δεν είναι Ορθόδοξα τέτοια σημερινά επαναλαμβανόμενα φαινόμενα της μὀδας, τύπου μέντιουμ. Ούτε είδα π.χ. να φρονεί κάτι παρόμοιο ο ιερός Χρυσόστομος, ο μέγας Φὠτιος ή ο προφητικός επἰσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης, για "φωτισμένους". Προφανώς προέρχονται από απομιμήσεις εκ των "γκουρού" και προσωπικά δεν με επηρρεάζουν, χωρίς να επιχειρώ να πείσω τους "απλανείς" και τους οπαδούς τους ότι δεν είναι ορθόδοξες αυτές οι διδασκαλίες. Μοναχός μας έλεγε: Εσείς οι λαϊκοί φταίτε που μας βάζετε σε πειρασμό. Ζητάτε διορατικούς και προορατικούς γέροντες και όλο ρωτάτε τι θα συμβή στο μέλλον, και τους τιμάτε και τους ακολουθείτε, βάζοντάς μας σε πειρασμό να λέμε κι εμείς ότι είδαμε οράματα και συνομιλούμε με την Παναγία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://www.youtube.com/watch?v=FF1sAMUGh18

    Υπάρχουν, αδελφοί μου, θαυμαστές θαυματουργικές εκδηλώσεις ΚΑΙ από τον Θεό ΚΑΙ από τον σατανά!
    Και χρειάζεται ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ! Για να διακρίνουμε ΠΟΙΕΣ εκδηλώσεις είναι από τον σατανά και ΠΟΙΕΣ είναι από τον Θεό! ΠΟΙΑ πρόσωπα είναι ενεργούμενα του Θεού και ΠΟΙΑ πρόσωπα είναι ενεργούμενα του σατανά! ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΟΧΗ να μην παρασυρθούμε και πέσουμε ΣΤΑ ΔΙΧΤΥΑ ΤΟΥ ΣΑΤΑΝΑ!
    Κι εγώ προσωπικώς πιστεύω ότι μέχρι τη Δευτέρα Παρουσία θα υπάρχουν και αποκαλύψεις εκ Θεού, οράματα θα υπάρχουν, ενύπνια εκ Θεού θα υπάρχουν, θαύματα εκ Θεού θα γίνονται!
    Αλλά όχι όπως εγίνοντο στην αρχή που ήταν ανάγκη να θεμελιωθεί ο Χριστιανισμός.
    Και στις ημέρες μας ΓΙΝΟΝΤΑΙ σημεία από τον Θεό! ..αλλά δεν υπάρχει ΜΟΝΟ το Πνεύμα Του Θεού, υπάρχει και ένα ''ΑΛΛΟ ΠΝΕΥΜΑ'' ή μάλλον ΠΟΛΛΑ ΠΝΕΥΜΑΤΑ
    ... τα πνεύματα του σκότους και της πονηρίας!...
    Και ΕΜΠΝΕΟΥΝ και αυτά τα πνεύματα.
    Και πώς τα ονομάζει το Ευαγγέλιο; ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΠΛΑΝΗΣ Ή ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΠΛΑΝΑ!
    ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΑ ΨΕΥΔΟΥΣ! Και αυτά εμπνέουν δικές τους διδασκαλίες, σκοτεινές και απατηλές.
    Και ο απόστολος τι λέει; Μιλάει για ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΔΑΙΜΟΝΙΩΝ!
    Υπάρχουν άνθρωποι, λέει, που θα προσέχουν διδασκαλίες δαιμονίων!
    Διδάσκει το Άγιο Πνεύμα, διδάσκουν και τα δαιμόνια!

    Υπάρχουν τα βάθη του Θεού και υπάρχουν και τα βαθέα του σατανά!
    Και τα βαθέα του σατανά ΜΟΝΟ ΜΕΓΑΛΟΙ ΑΓΙΟΙ μπορούν να καταλάβουν!
    Όπως ο Απόστολος Παύλος που έλεγε: ''ημείς δεν αγνοούμεν τα νοήματα του σατανά''
    Όλοι οι άλλοι, αδελφοί μου, πρέπει να είμαστε
    ΠΟΛΥ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΙ και ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΙ για να μην πέσουμε στις παγίδες του σατανά!
    Ο σκοπός του σατανά είναι να ΑΠΑΤΗΣΕΙ τον άνθρωπο, γι' αυτό μετασχηματίζεται και εις ΑΓΓΕΛΟΝ ΦΩΤΟΣ!
    Ολοφώτεινος άγγελος! Μπορεί να τον δει κανείς να απαστράπτει!
    μπορεί να τον δει να κρατάει στο χέρι και έναν ΟΛΟΛΑΜΠΡΟ ΣΤΑΥΡΟ!...
    Και μπορεί να μην είναι σταυρός, να είναι μια ΜΟΥΝΤΖΑ και να παρουσιάζεται ΣΑΝ σταυρός!

    Θεολόγος -Φιλόλογος Νικόλαος Σωτηρόπουλος ο Ορθόδοξος Ομολογητής (απομαγνητοφώνηση)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ἐγὼ μὲν οὖν νῦν χρείαν οὐκ ἔχω σημείων. τίνος ἕνεκεν; ὅτι καὶ χωρὶς σημείου δόσεως πιστεύειν μεμάθηκα τῷ Δεσπότη. ὁ γὰρ ἀπιστῶν ἐνεχύρου δεῖται˙ ἐγὼ δὲ πιστεύων οὐ δέομαι ἐνεχύρου οὐδὲ σημείου˙ ἀλλὰ κἂν μὴ λαλήσω γλώσσῃ, οἶδα ὅτι ἐκαθάρθην ἐκ τῶν ἁμαρτιῶν. Ἐκεῖνοι δὲ τότε οὐκ ἐπίστευον, εἰ μὴ ἔλαβον σημεῖον˙ διὰ τοῦτο αὐτοῖς ἐδίδοτο σημεῖα, ὥσπερ ἐνέχυρον τῆς πίστεως ἧς ἐπίστευον. ὥστε οὐχ ὡς πιστοῖς, ἀλλ̉ ὡς ἀπίστοις ἐδίδοτο τὰ σημεῖα, ἵνα γένωνται πιστοί˙ οὕτω καὶ Παῦλός φησι˙ Τὰ σημεῖα οὐ τοῖς πιστεύουσιν, ἀλλὰ τοῖς ἀπίστοις. ὁρᾶτε ὅτι οὐχὶ ἀτιμάζοντος ἡμᾶς τοῦ θεοῦ, ἀλλὰ τιμῶντός ἐστι τὸ συστεῖλαι τὴν τῶν σημείων ἐπίδειξιν; βουλόμενος γὰρ δεῖξαι τὴν πίστιν ἡμῶν, ὅτι χωρὶς ἐνεχύρων καὶ σημείων αὐτῷ πιστεύομεν, τοῦτο πεποίηκεν˙ ἐκεῖνοι μὲν γάρ, εἰ μὴ ἔλαβον πρῶτον σημεῖον καὶ ἐνέχυρον, οὐκ ἂν αὐτῷ ἐπίστευον περὶ τῶν ἀφανῶν˙ ἐγὼ δὲ καὶ χωρὶς τούτου πᾶσαν ἐπιδείκνυμι πίστιν. τοῦτο οὖν αἴτιον τοῦ μὴ γίνεσθαι σημεῖα νῦν.
    ΜΕΤΑΦΡΑΣΙΣ:
    Ἐγὼ λοιπὸν σήμερα δὲν ἔχω ἀνάγκη ἀπὸ σημεῖα. γιατί; διότι πῆρα τὸ μάθημα καὶ πιστεύω στὸν Κύριο, χωρὶς νὰ μοῦ δοθῇ σημεῖο. τεκμήριο κι ἐγγύησι χρειάζεται ἐκεῖνος ποὺ δὲν ἔχει πιστεύσει ἀκόμη. ἐγὼ πιστεύω, καὶ δὲν ἔχω ἀνάγκη ἀπὸ ἐγγύησι οὔτε ἀπὸ σημεῖο. κι ἂν δὲν γλωσσολαλήσω, ξέρω καλὰ ὅτι καθαρίστηκα ἀπὸ τὶς ἁμαρτίες μου. ἐκεῖνοι ὅμως οἱ τότε δὲν μποροῦσαν νὰ πιστεύσουν, ἂν δὲν ἔπαιρναν σημεῖο. γι̉ αὐτὸ καὶ τοὺς δίνονταν σημεῖα, σὰν ἐγγύησι τῆς πίστεως στὴν ὁποία ἔρχονταν νὰ πιστεύσουν. ὥστε τὰ σημεῖα δίνονταν ὄχι σὰν σὲ πιστούς, ἀλλὰ σὰν σὲ ἀνθρώπους ποὺ δὲν πίστευαν ἀκόμη, ὥστε νὰ γίνουν πιστοί. μ̉ αὐτὸ τὸ νόημα λέει κι ὁ Παῦλος˙ Τὰ σημεῖα ὄχι γι̉ αὐτοὺς ποὺ πιστεύουν, ἀλλὰ γιὰ τοὺς ἀπίστους (Α΄ Κο 14, 22). προσέξτε˙ τὸ ὅτι ὁ θεὸς ἀπέσυρε τὰ σημεῖα καὶ σταμάτησε νὰ μᾶς δείχνῃ τέτοια, δὲν σημαίνει ὅτι μᾶς μειώνει καὶ μᾶς ἀποδοκιμάζει, ἀλλ̉ ὅτι μᾶς τιμᾷ περισσότερο. θέλει νὰ δείξῃ τὴν πίστι μας˙ ὅτι τὸν πιστεύουμε καὶ χωρὶς τὴν ἐγγύησι τῶν σημείων˙ γι̉ αὐτὸ μᾶς τὄκανε αὐτό. ἐκεῖνοι (οἱ πρῶτοι), ἂν δὲν ἔπαιρναν πρῶτα σημεῖο κι ἐγγύησι, δὲν τὸν πίστευαν, ὅτι τοὺς δίνει δωρεὲς ἀόρατες. ἐγὼ ὅμως καὶ χωρὶς αὐτὴ τὴν ἐγγύησι τοῦ δείχνω ὅλη μου τὴν πίστι.
    Αὐτὸ εἶναι ἡ αἰτία ποὺ σήμερα δὲν γίνονται πιὰ σημεῖα.

    Τα ανωτέρω και το "μὴ ζήτει σημεῖα ἀλλὰ ψυχῆς ὑγείαν" διδάσκει ο ιερός Χρυσόστομος (Ὁμιλία Α’ εἰς τὴν πεντηκοστὴν καὶ Διὰ τί σημεῖα νῦν οὐ γίνεται) και ισχύουν για την εποχή του Χρυσοστόμου έως και σήμερα.
    Η μετάφρασις είναι του Κων/νου Σιαμάκη ο οποίος σε άρθρο του με τίτλο "Βίβλος" που δημοσίευσε η "ομολογία",
    https://apotixisi.blogspot.gr/2017/02/h.html
    σημειώνει ως προς το "θεοφώτιστος" (το "απλανές" δεν το συζητώ διότι είναι αιρετικό όπως το "αλάθητον" των παπικών).
    "Οἱ μεταβιβλικοὶ Χριστιανοὶ συγγραφεῖς εἶναι ἁπαξάπαντες μόνο θεοφώτιστοι, μέσῳ τῆς Βίβλου τὴν ὁποία μελετοῦν γιὰ νὰ φωτίζωνται, ὑπάρχει δὲ κλιμάκωσι καὶ διαβάθμισι τοῦ φωτισμοῦ των, ἀκριβῶς ὅπως ὑπάρχει πολλὴ ἢ λίγη ἐπιστημονικὴ κατάρτισι τῶν διαφόρων ἐπιστημόνων στὶς διάφορες ἐπιστῆμες. ὅσο περισσότερο εἶναι γνῶστες τῆς Βίβλου καὶ σύμφωνοι μ’ αὐτή, τόσο πιὸ θεοφώτιστοι εἶναι, ὅσο λιγώτερο εἶναι γνῶστες, τόσο λιγώτερο εἶναι καὶ θεοφώτιστοι• κι ἂν τὴν ἀγνοοῦν, εἶναι τελείως ἀφώτιστοι, κι ἂν διαφωνοῦν μ’ αὐτὴ σὲ κάτι, τότε εἶναι σκοτισμένοι αἱρετικοί, ὅποιοι κι ἂν εἶναι αὐτοί. κι αὐτὰ ἰσχύουν γιὰ ὅλους ἀνεξαιρέτως τοὺς Χριστιανούς".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είπαν οι γέροντες, να μην αμφισβητήσουμε τους αναγνωρισμένους φωτισμένους γέροντες, τους απλανείς και διορατικούς και προορατικούς και λοιπά. Πλήρης απουσία έστω και μιας παραπομπής εκ της Καινής Διαθήκης, προφανώς εκ παραδρομής και ούτε καν μια απλή αναφορά στη νέα, την Καινή Διαθήκη, πηγή του καταγεγραμμένου θεοπνεύστως Θελήματος και γραπτό Συμβόλαιο του Θεού με τους Χριστιανούς. Εκκλησία των γεροντάδων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου